Fullt upp. . .

Jaha nu är det sommarlov för kidsen, så skönt nu kan man få sova till att lite när man är ledig, nu behöver man inte stiga upp vid kl 6 för att skicka dom med bussen, guttans.

I fredags jobbade jag lite på morgonen sen stack jag till kyrkan dåp T och M hade avslutning där, sen åkte vi vidare till skolan då eleverna sprang ut och fick glass, som tur var så höll regnet uppe under förmiddagen super tyckte jag för jag trotsade regnet minsann ska det vara skolavsluting så ska man ha shorts osv men killarna tyckte inte det var kallt för dom hade ju ändå jackor på sig så då kändes det inte så kallt sa dom, bra tänkte jag. Sen åkte vi till nybban och firade lite på pizzerian dom fick välja mat och då tog dom det, jippi tänkte jag för mc donalds är ingen hit tycker jag och mina grabbar efterfråga inte det heller så mkt, dom tar hellre nått annat då. Sen var det att åka till jobbet igen och jobba ett par timmar till innan vi skulle ha personalfest,sommarfest på kvällen, vi brukar alltid ha det vid den här tiden dels för att välkomna semvikarierna och att vi går på sem, men gud var kul det är på dom festerna, vi äter gott dricker gott och LEKER, ja haha man blir som barn på nytt. Denna gången var det mkt roliga lekar Tack Evelyn och Maj-Britt för planeringen av sommarfesten den var toppen tycker jag iaf.

Nu till lördagen då. Då var vi bjudna på 40 års kalas här i byn, gud alltså vilket kalas, det var rena julafton och det var det verkligen hon hade tema julafton och det var jättekul, had dukat med röda dukar granen stod på scenen paket låg under granen, julstjärnor på borden ja allt vad som innebär jul. Ja t.om. julbord var det,  det var glögg som välkomstdrink, det var köttbullar janson, kroppisar,sill, lax ja allt, det var så himla kul mitt i sommarn och man fira jul. Tack J för ett underbart kalas. Det räckte ju inte med det heller utan senare kom ju ostkaka risalamalta saftsoppa frukt och grädde mm, godisbordet med knäck lussekatter osv ja ni skulle sett hihi.
Men nu kära vänner kommer jag till det roligaste. . . . vet ni vem som kom och hälsade på oss mer. . .  Jo men visst självaste tomten kom ju oxå snacka om att barnen blev snopna, tomten mitt i sommarn så tomten delade ut julklappar till alla barnen och alla oss andra som var på kalaset, snacka om julafton, vilket jobb att slå in alla dessa julklappar och det roliga var att dom var verkligen personliga, det var super och Jossé jag beundra dig, du är super säger jag bara Tack tack hoppas att alla tyckte det var lika roligt som jag tyckte och vilket planerande att göra alla paket personliga, jag är i chock tror jag. Ja det var verkligen roligt. Hamnade även vid ett bord där min kusins mamma oxå satt, världen är bra liten ibland, det trodde man ju inte att man skulle hamna på samma fest som henne, men det var verkligen kul att träffa hennen igen. Så sumering av helgens bravader så var det en super helg.
 

M´s klass framme i kyrkan och sjunger sin sång M står med rosa tröja och solbrillor :)


Utspringet på skolgården


En del av jobbarkompisarna


Några till av dom. . .


En utav lekarna vi lekte, man skulle pricka in en tampong i flaskan och doppa ner den i vattnen och sedan lyfta upp flaskan.


Bilder från Josses fest och julafton kommer komma in lite senare.


Ha det gott allesammans

Jessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0