Bittra människor. . .

Oj vad bittra människor det finns där ute i i vida världen, men varför är man så bitter kan man inte se lite positivt i saker och ting. Man servera dom på silver fat planera deras arbeten gör schema osv osv, ja det gäller mitt jobb, det finns en del bittra människor där som bara kan se sina skygglappar och inte kan vigda dom en minsta tum. Bara gnäll gnäll och åter lite gnäll men sen att i verkligheten så har vi det väldigt bra på vårt jobb andra har det nog mkt tuffare än vi. Vi har personal så det räcker men ändå detta gnäll så fort det blir några förändringar varför kan man inte se det positiva och ge det en chans iaf, visst funkar det inte så funkar det inte men då har man iaf testat: Jag kan beskriva lite så ni hänger med, det är så här att vi är ett arbetslag som har delat in oss i två lag istället, för att vi hade för mkt vårdtagare att hålla koll på och för många personal hos varje vårdtagare och det vill vi oxå minska så därför blev det så här, och "vi" dom flesta av oss då gick in med en positiv tanke medans andra bara satte stop direkt och det är så tråkigt. Vi var nu 4 st som satte oss ner och grejade med schemat kontaktmannskap osv osv lottade ärligt med chefens medsittande, så att allt skulle gå smidigt men oj vilket kaos det blev för en del, fast det rent sätt är mer logiskt och mer praktiskt sätt att arbeta i. Så nu när man kommer till jobbet så är det gnäll gnäll klagan klagan istället för att lägga den energin på vårdtagarna som vi andra gör som inte klagar utan fortfarande håller den positiva tanken kvar och det är jag själv väldigt glad över att jag klara så att man inte blir nertryckt och halka med i deras negativa liv som inte kan vara roligt att vara i. Så man kanske skulle införa nått positivt tänkande på jobbet vid vissa tillfällen att alla ska säga nått positivt med dagen som varit än att gnälla. jag tror själv på mer positivt liv än negativt. Och visst dom kanske inte må bra privat el så men lätta lite på trycket då så vi andra vet hur vi kan gå vidare då, fast det kanske inte är så lätt heller men man får väl försöka bita ihop lite då iaf, kanske oxå lätt att säga men men försöka går alltid, försöker man inte vet man inte. Detta blev nästan lite gnäll från mig oxå hehe men även jag behöver få ut lite. . . Jag är inte bäst ,fast jag skulle vilja haha
Kom igen gott folk tänk positiv det är så mkt roligare då. . .
Kram
J


Kommentarer
Postat av: Theres i egen hög person

Helt rätt gumman !!!

Slå näven i bordet på nästa möte och skrik...

Gör som du själv vill då din Jävla Bitter fitta !!!!

Eller bättre köp boken ;o)

2009-02-02 @ 19:58:39
Postat av: Marina

hahaha! de är jag eller hur?! förlåt jessica! kan du snälla förlåta mej? haha! jag gillar att gnälla lite;) de tror jag du gör med, hehe! men man behöver ju som sagt inte göra de hela tiden. de är väl för fan vuxna månniskor på de där stället vi jobbar på eller? man funderar ibland...

2009-02-02 @ 22:01:11
URL: http://marinaomalltoinget.blogspot.com
Postat av: linda

Håller med Tette, jävla bitterfittor! Men hoppas det löser sej. ta hand om dej. Läser du fortf min blogg? Har inte sett några kommentarer fr dej på länge..saknar



Ha en fin dag gumsan, puss

2009-02-03 @ 10:18:08
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0