Skolbussar. . . .

Idag fick jag en smärre chock när killarna kom hem med sina kontaktbocker som dom har i skolan, där står det så här. From den 27 så kommer nu bussarna att gå 10 min tidigare på morgonen vi börja berättelsen här, jaha tänkte jag då har dom äntligen bestämt att det nu är vid 7.05 bussen kommer att gå, för första dagen så höll nästan en del på att missa bussen för den var så tidig den hade redan kommit vid 7 och innan sommarlovet så gick bussen 7.10 lite dålig info där ja, så mina grabbar hade ju lungt och fint traskat bort dit första dagen dom skulle gå hemmifrån själva för jag hade redan kört till jobbet och höll då på att missa denna buss. Jaha vad gör vi åt det då jo vi el jag väcker dom ännu lite tidigare så att dom får lite tid på sig att vakna och äta mm och säger att ni kan gå vid kvart i sju det räcker då då har ni gott om tid, men icke bussen var där nu igen ännu tidigare och fortfarande utan info då gick lilla jag i taket när jag ringde flexbuss.
- Jo det är så här att jag undra lite över tider osv för jag har nämligen fått hem ett brev från skolan och där står det att bussen kommer nu att gå 10 min tidigare och då vill jag gärna veta när den tiden är så jag vet när jag ska skicka bort mina barn, han återkommer då med svaret att bussen kommer att gå från målerås vid 6.50 på morgonen, vaa sa jag då 6.50 ni är ju inte kloka den gick 7.10 innan sommarlovet och det var tidigarelagt och nu ska den redan gå 6.50, ghaaaaaaa så arg jag blir då, vad f*n tänker dom med?? Jo svaret var då att dom var tvungna till det för att dom skulle hinna till slutändan, men ge er tänkte jag sätt då in fler bussar istället, visst det kanske kostar extra mkt men nån gräns får det väl ändå vara ska man då slita upp barnen straxt efter 5 halv 6 för att dom då ska hinna vara klara med diverse bestyr till halv 7 för att sen åka buss till skolan som ligger 1.5 mil från oss på 1 timme och 10 min nu vet alla som känner till avståndet att det tar inte 1 timma och 10 min att köra 1,5 mil även fast 15 barn skulle gå på på olika ställen, så vad kommer då att hända ju dom kommer ju vara i skolan redan kvart över 7 säkert senast hlav 8 iaf, Det här är bara för mkt alltså. Detta lockar ju absolut inte till att fler kommer flytta till landsbyggden och då kommer även den dö ut men det är kanske det folk  vill vem vet. Ni som läser tänker säkert att det är väl ingen stor grej men det är det faktiskt när det rör sig om barn som ska behöva gå upp så tidigt och sen ha långa dagar i skolan, det är tufft inte undra på att barnen sen kommer bli trötta i skolan och inte äter frukost ordentligt för att det är alldeles för tidigt. Visst jag har valt att leva så här på byggden men inte ska man väl behöva lida för det. Detta kommer nog att komma upp på ett möte i skolan kan jag tänka mig för rektorn där var inte glad åt det heller och dom hade ju bara fått ett samtal från dom att detta är det nu som gäller. Var bara tvungen att skriva av mig lite
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Linda

hej gumman, hoppas dte blir möte ang tiden!! Sådär kan det ju inte få gå till!



Stå på er, kram

2009-08-26 @ 22:58:06
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Ann

Kämpa på Jessica, jag tycker precis som du. Jag sitter själv i kläm på andra sidan i skolvärlden med neddragningar som ingen blir glad av. Det är barnen som får lida! OCH för den delen, de sjuka gamla och vårdbehövande i den vanliga omsorgen som också har fått det sämre. Jag ger upp snart...

/A

2009-08-28 @ 11:58:16
Postat av: Linda

Gumman, uppdatera!!! Trodde ju att jag skulle få läsa lite smaskig Kalmarshopping inlägg nu jue:) fast du e kanske busy nu...jag väntar och kikar in snart igen så får vi se om det är updated :=)



Ha det så fint, kramis

2009-09-02 @ 00:08:52
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0