Så himla gutt...

Idag har löpningen släppt!!! Sprang 5 km på 29 min och då gick jag dom 5 första minuterna, så himla gutt att orka springa hela 5 km.
Då tänker ni säkert så här, vadå 5 km är väl inget, men för mig som är otränad har 10 kg övervikt att bära på så känns dom 5 kilometrarna :)
Har antagligen tagit i för mkt i början för jag har alltid fått varva gång och löpning efter 2,5 km för då har jag kännt mig helt död, men idag idag så flöt allt på andningen var toppen viljan va stark och ett saktare tempo var vad som behövdes.
Så nu är det bara att hålla det tempot och andningen i ett par veckor innan jag kan lägga på lite mer fart, Jiippi,så gutt det känns efteråt oxå när man varit ute och sprungit, man får så mkt energi.
Ha en trevlig kväll allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är så duktig! Önskar jag hade hälften av din tränings energi :)

2008-09-06 @ 16:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0