Läxor. . .

Jaha nu var det där med läxor, Tim kom hem med sin matte läxa häromdagen, jag säger bara en sak, jag måste nog gå om grundskolan haha, det är ju inga lätta läxor dom har och han går ändå bara i 2:an. Kan bara dra ett ex som deras problemlösning i matten.

Lina spelar basket.
I en match blir det 25 mål.
Linas lag gjorde 3 fler mål än det andra laget.
Vilket resultat blev det i machen?

Jo efter ett tag så klurade väl jag ute vad det blev, men hur ska man förklara detta för ett barn? det är just det jag tycker är det svåra i detta fallet.  Det kanske finns nån jätte lätt lösning på detta men jag är väldigt dålig på matte och då kommer barnen hem med såna här problemlösningar, detta va bara en av dom lättaste. Hua hur ska det bli sen när dom kommer högre upp i klasserna :) Man får väl gå nån kurs att lära sig att lära ut matte ochh att räkna igen haha.
Men läsningen har han knäckt bra får jag lov att säga det går nästan flytande nu och det är skönt. Nu ska dom även få betyg i denna låga ålder, både positivt och negativt som dom sa på förädramötet igår. Jag har inte själv hunnit gå in för det än men det är säkert som dom säger. Man får vänta och se vad som händer.


Den äldre skolpojken...
Tim




Nu även "lille" maxi skolpojk oxå. . .


Kommentarer
Postat av: linda

hej sötis, i basket man man ju göra 3-poängsmål och 1-poängsmål. Vilken dum sport de använde. Men jag antar att de räknar med 1 mål och då blir det väl 14-11 om jag inte tänker helt fel...?? Fast det gör jag säkert:) Kramis

2008-09-25 @ 20:30:01
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0