Duktig Maximus. . .

Igår var maxi och hans klass i simhallen. dom ville givetvis veta hur vattenvana dom är så jag klämmer till med att han kan simma ca 5 meter tror jag för han har gått på simskolan 1 gång men ville ej fortsätta och jag kan inte tvinga honom då blir det bara fel utan vi försöker träna när vi åker dit istället då. Så nu hade fröken skrivit i kontaktboken att det gick kanonbra i simhallen och maximus hade haft ett gott självförtroende att han kunde minsann simma i stora bassängen men han fick ju börja i lilla eftersom jag hade skrivit att han bara kunde simma 5 meter så Åsa gick ut med honom sen i stora bassängen och  han överraska totalt med att simma 25 meter!!! helt otroligt att min lille pojk som bara gått en kurs på simskolan ränner iväg på 25 meter, tror nog att Åsa blev lite förvånad oxå :=) men snacka om att maxi var stolt sen hihi!!! Men hoppas ni inte tar detta som att gud vad hon skryter om sitt barn men jag blev så glad att man kan simma så långt när man är så liten och nybörjare, man brukar ju nästan lära sig simma med skolan om man inte gått i simskola innan har jag förstått på tim när dom har åkt, att dom som inte kan simma får vara i lilla och öva hela tiden och sen går vidare till stora och fortsätta där när dom har vattenvana och kan simma en längd i lilla.
Nu ska jag själv iväg och simma med Tette och sen blir det väl en runda på stan innan jag måste hem till grabbarna när dom kommer med bussen.

ha det gott allesammans som läser min blogg, om nån nu gör det haha. . .


Kommentarer
Postat av: Morfar

Ge grabben en klapp på huvudet från morfar

2008-10-10 @ 18:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0