Halloween helg. . .

Var det denna helgen och det tyckte killarna va kul samtidigt som det var lite spännande och läskigt.
I fredags så började det gå runt lite barn här i samhället och sa bus el godis oj tänkte jag då, inget godis hemma tusan oxå och ingen frukt heller, så medans jag stod och lagade mat så kom Anna Och Jesper hit och lagom så knackar det på dörren så Anna öppnade, säg bus sa jag då eftersom jag varken hade frukt el godis hemma, för grabbarna ville ju inte ge bort sitt fredagsgodis. och dom blev helt paffa som knackade, va bus det har vi inget, men jag har inget godis sa vi då men det går bra med pengar el frukt säger dom då haha dom är roliga men det blev ju en liten peng då iaf men där såg man att dom hade inte alls planerat att nån skulle säga bus istället hihi. Så kvällen flöt på med god mat och dryck och lite spök kladdkaka, sen blev det lite wii spelande oxå och tiden går ju verkligen så fort då när man har roligt så framåt halv 2 var det dags för sängen tyckte vi Anna med familj sov över här så vid 7 vaknade lilla Lisa så då gick vi upp och gjorde frukost sen gav dom sig iväg åt Kosta och vi skulle hem till mamma och pappa på kroppkakor, mmm det är så gott och man blir bara sååå himla mätt för man äter ju nästan till man spricker haha sen blev det kaffe och spöktårta där oxå. Sen begav vi oss hemåt framåt kvällen och då var det dags här med spökrunda. Maxi var det inga problem med att jag ska gå säger han lite coolt men Tim var lite så där jag vill gå men nää jag vill inte, jag vill gå nää jag vill inte och jag tvingar han inte för han får helt välja själv, det kan bli så fel om man tvingar nån som verkligen är rädd för något, så maxi och jag började traska rundan dom hade, och visst fanns det spöken där ute hihi dom rasslade och tjoade ibland hoppa det fram några sen var det även bingorunda för oss vuxna och tipsrunda för barnen. Och det var verkligen mörkt där ute i skogen så man blev lite så där oj  oj sen hoppade man till lite, då satt det nån bakom ett träd haha. Men på slutet fanns det en snäll häxa och hon gav oss godis. Men det är verkligen kul när sånt anordnas här på byn och den var precis lagom läskig och rolig och spökig sa maxi haha.
Så nu denna söndag blir bara en tvätt och vilodag för mig.
Ha det gott
Ps. vi får ju inte glömma att vi har ju även satt ljus vid gravarna för dom nära och kära som inte är med oss längre. Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0